Selskapene

Herbal Vital AS og Pharmanova AS var de to første selskapene Global Pharma Group kjøpte. Vi overtok selskapene etter årsskiftet 2022 som første del av vår portefølje. Herbal Vital og Pharmanova driver direktehandel av kosttilskudd, og leverer produkter til tusenvis av nordmenn. Grunnen til at vi valgte å investere i disse selskapene er til dels at næringslivet i Vesterålen har tradisjonelt mange suksessrike leverandører av kosttilskudd, og vi ønsker å videreutvikle dette markedet. Da falt valget naturligvis på allerede veletablerte Herbal Vital og Pharmanova, som vi kan styrke og gjøre enda bedre.
Global Pharma Group er majoritetsaksjonær i Pharma Norge AS. Pharma Norge har hovedfokus på utvikling, direktesalg og markedsføring av helsekostprodukter, med over 25 års erfaring fra helsekostbransjen.

Det norske Naturhuset AS ble stiftet i 1996 og har siden solgt kosttilskudd og helseprodukter.

Selskapet produserer og selger naturmidler i toppklasse. Disse består kun av urter, vitaminer, mineraler og naturlige tilsetningsstoffer. Produktene fra Naturhuset er komponert av deres egen homeopat, og alle produkter gjennomgår markedets mest nøyaktige tester.

Vi er glade for å kunne informere dere om at vi har fullført oppkjøpet av SoMedical AS, et selskap som eier nettsiden www.ossover50.no. Dette oppkjøpet vil styrke vår tilstedeværelse i helse- og kosttilskuddsmarkedet, samtidig som det gir oss nye muligheter for markedsføring og vekst. 

Nye helseprodukter i vårt sortiment

Med oppkjøpet av SoMedical AS får vi tilgang til en rekke
nye helseprodukter, spesielt rettet mot den voksende befolkningen over 50 år. 

Produktene som tilbys gjennom www.ossover50.no dekker blant annet:

  • Produkter for forebygging og behandling av vanlige helseutfordringer knyttet til aldring.
  • Tilpassede løsninger for seniorer som fokuserer på livskvalitet og aktiv aldring.
    Dette nye produktsortimentet vil være et viktig tillegg til våre eksisterende helseprodukter og bidra
    til å utvide vårt tilbud til en demografisk gruppe med økende etterspørsel etter slike løsninger. 

Ny markedsførings- og salgskanal

En viktig del av oppkjøpet er nettsiden www.ossover50.no, som allerede har en etablert brukerbase blant personer over 50 år. Denne plattformen gir oss en:

  • Direkte markedsføringskanal: Vi vil kunne mål rette annonsering og promotere våre kosttilskudd og helseprodukter
    direkte til målgruppen gjennom en allerede tillitsfull plattform.
  •  Effektiv distribusjonskanal: Gjennom nettsiden får vi en effektiv måte å presentere og selge våre produkter på,
    med mulighet til å nå en større del av markedet. 

Nettsiden har også et sterkt fokus på helseinnhold, noe som gir oss en mulighet til å posisjonere oss ytterligere som en pålitelig kilde for helseinformasjon og kosttilskudd.